[Openstandaarden] Re: DAVID (Digitale Archive ring & Open standaarden)

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Sep 10 19:46:50 CEST 2004

At 2004-09-10 17:44, you wrote:

 > Heb gisteren een discussie bijgewoond met de Europese Commissie
 > en OpenForum rond een 'open file format'. Sun Microsystems heeft
 > daar bekendgemaakt dat zij het OpenOffice.org formaat zullen overdragen
 > aan ISO. Dit moet nog door technische werkgroepen en het management
 > van OASIS en ISO worden goedgekeurd maar de intentie is er toch.

Stond ook iets over in een OOo nieuwsbrief, dacht ik?
(Ik heb er alleszins al ergens iets over gelezen.)

 > De opmerkingen over Koffice/AbiWord en andere zijn terecht maar
 > het succes van een 'open file format' hangt vooral af van de
 > support van Microsoft voor dit formaat in zijn produkten (en vooral
 > wat het default formaat is waarin documenten worden gesaved).

Iets wat maar weinig mensen schijnen te weten: het "default"
bestandsformaat is instelbaar in MS Office.  Maw, eens er een goede filter
voor is, kan het OASIS Open Office formaat dus als standaard gebruikt
worden...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9