[Openstandaarden] Google Talk

Ben Branders ben.branders at gmail.com
Wed Aug 24 13:41:40 CEST 2005

Ik wou maar even kwijt dat Google Talk gelanceerd is. Als je er nog niet
van gehoord moest hebben (hoewel het al op bijna iedere website staat):
het is een instant messaging programma met VoIP.

Google gebruikt XMPP als achterliggende technologie om hun IM-programma
aan te drijven. XMPP is voor de meeste mensen hetzelfde als Jabber (hoewel
het eigenlijk iets anders is ;-). Het voordeel: je kan ieder
Jabberprogramma gebruiken om in te loggen op Google Talk...

Ik ben alvast blij dat Google gekozen heeft voor een open standaard. En
misschien is dit wel het extra zetje dat Jabber nodig heeft om door te
breken bij het grote publiek. ;-)

Mvg,
--
Ben Branders