[Openstandaarden] Google Talk

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Wed Aug 24 22:21:09 CEST 2005

Op woensdag 24 augustus 2005 13:41, schreef Ben Branders:
> Ik wou maar even kwijt dat Google Talk gelanceerd is. Als je er nog niet
> van gehoord moest hebben (hoewel het al op bijna iedere website staat):
> het is een instant messaging programma met VoIP.
>
> Google gebruikt XMPP als achterliggende technologie om hun IM-programma
> aan te drijven. XMPP is voor de meeste mensen hetzelfde als Jabber (hoewel
> het eigenlijk iets anders is ;-). Het voordeel: je kan ieder
> Jabberprogramma gebruiken om in te loggen op Google Talk...
>
> Ik ben alvast blij dat Google gekozen heeft voor een open standaard. En
> [...]

Vier voorspellingen van madam Zelda :O) :
* de gratis versie van Trillian gaat ook Jabber ondersteunen.
* Apple gaat zich meer focussen op Jabber in iChat dan AOL.
* de ondersteuning voor Jabber in multi-protocol clients zoals Gaim gaat
verbeteren (nu nog barslecht in vergelijking met Jabber-only clients).
* AOL gaat haar netwerk verbinden met Google zoals ze al deed een tijdje terug
met Antepo, TipicIM,...

--
Mvg, Sander Devrieze.
xmpp:sander at devrieze.dyndns.org

ejabberd, the expandable Jabber daemon. --
http://ejabberd.jabber.ru/