[Openstandaarden] Re: nieuws van het front (over hotmail etc.)

Jo Vermeulen jo at lumumba.luc.ac.be
Tue Feb 1 13:51:17 CET 2005

Op di, 01-02-2005 te 13:29 +0100, schreef Ben Branders:

> [...]
>
> Dat is ook weer waar natuurlijk. Ik herinner mij de 'sprong' van ICQ naar
> MSN nog. Vroeger was het al ICQ wat de klok sloeg. Tot er een paar mensen
> MSN begonnen te gebruiken, en toen begon iedereen daar maar mee "want hun
> vrienden gebruiken het ook".
> Ik blijf wel bij m'n punt dat Jabber op technisch vlak nog te moeilijk is
> voor 90% van de bevolking. Ik denk dat veel mensen zouden panikeren als ze
> een authenticatie-aanvraag krijgen (ik moet soms ook nog twee keer
> nadenken als ik zoiets ontvang). En het toevoegen van transports kost voor

Transports geef ik je gelijk in. Maar authenticatie, dat hangt volledig
af van hoe de Jabber client dat aan de gebruiker voorschotelt.

"Gebruiker x" wil jou aan zijn contactenlijst toevoegen. [OK]
[Annuleren]

Lijkt me wel duidelijk voor de modale gebruiker.

> Als ze dan inderdaad opgezadeld zitten met een leeg rooster, heeft Jabber
> weinig te bieden voor hen...
>
> Jabber is niet slecht (verre van), maar gewoon nog niet rijp genoeg om
> door te breken. Zeker niet in Vlaanderen en Nederland waar het al MSN is
> wat de klok slaat. Dan zijn de Amerikanen toch nog wat beter af met hun
> AOL messenger...

AOL is even proprietair als MSN in feite...

mvg,

--
Jo Vermeulen <jo at lumumba.luc.ac.be>