[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

wim.stubbe at b-holding.be wim.stubbe at b-holding.be
Thu Feb 3 10:57:00 CET 2005

Peter Dedecker  (03/02/2005  10:46):
>Een tijdje geleden werd hier ook al over bericht: PDC wou dat de
>overheid investeerde in anti-viruspakketten om die gratis onder de
>mensen te verdelen.  Nu heeft hij dit ietsje aangepast, en zijn het de
>internetaanbieders die voor de nodige licenties zullen moeten zorgen en
>dat uiteindelijk toch ook zullen doorrekenen aan hun klanten, ook zei
>die dit totaal niet nodig hebben.
>
>Citaat uit De Standaard:
><knip>
>
>Wat denken jullie?

Wat betekent dat iedereen het betaald via zijn abonnement

<cynical mode>
Wat betekent dat wie zelf voor windows een anti-viruspakket gekocht heeft twee
maal betaalt. Wie met linux, xBSD, Mac werkt betaalt onnodig.

Als de politiek alle ideetjes doorzet zal ik dus dus betalen voor:
* copyright vergoeding op cd's, waar ik enkel linux-iso's op schrijf (geld in
de vuilnisbak). Dit terwijl het mij toch moeilijk, indien niet onmogelijk,
gemaakt wordt om rechtmatige thuiskopies te maken dmv DRM.
* soort van copyright tax  op mijn pc, die ik enkel gebruik om internet mee af
te schuimen, om er mee kopies te mogen maken. (En je moet het maar eens
proberen, wedden dat je toch nog een rechtszaak aan je broek krijgt van de
muziek -en filmindustrie?)
* een antiviruspakket dat niet werkt op mijn systeem.

Hoe ver willen de heren nog gaan om het geld uit mijn zakken te halen?
</cynical mode>

Men vond vroeger dat de 'groenen' te veel aan betutteling deden, maar dit vind
ik 10 maal erger. De groenen hadden tenminste nog een goed doel voor ogen : een
leefbare - letterlijk - omgeving.

>--
>Peter Dedecker                      Peter.Dedecker at VTK.UGent.be
>Studentenvertegenwoordiger          VTK Computerpraeses
>Isabellakaai 124 - 9000 Gent        GSM: 0486/15.23.20

met vriendelijke groet,

Wim Stubbe

NMBS - Staff ICT 712
Hallepoortlaan, 40