[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Feb 3 15:17:13 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 03:02:02PM +0100, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> [...]

OK, ik wijzig dus het criteria en laat het criterium voor SPAM wegvallen.
De thread ging tenslotte over anti-virus SW (en niet over SPAM).

Dan blijft in essence over:

In plaats van ISP's te verplichten een anti-virus te geven aan iedere
gebruiker ...

moeten ISP's proberen het percentage van met virussen besmette berichten
(in clear-text messages) te reduceren.

* de staat kan bijv. die ISP's die minder dan de mediaan hebben een bonus
  geven.

* En de staat kan alle ISP's een subsidie geven om aan nieuwe en bestaande
  gebruikers een training over veiligheid aan te bieden.

* En de staat kan ook gewoon zelf die cursussen organiseren (bijv. via
  volwassenenonderwijs).

Peter