[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Geert Hendrickx ghen at telenet.be
Thu Feb 3 16:08:08 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 03:24:34PM +0100, Peter Vandenabeele wrote:
> Of als de ISP echt de verplichting krijgt om aan elke _Windows_ gebruiker
> een virusscanner te geven, doet de ISP wel een mooie besparing door
> zoveel mogelijk gebruikers op Linux en co te zetten.

-> Privacy?!  Ik hoef mijn ISP niet te vertellen welk OS ik gebruik (en
in een volgend stadium misschien, welke browser ik gebruik.  "links?
hebben we nooit van gehoord, koopt u onze virusscanner dus ook maar.").

Ik zou dan eerder een virus-scanner verplichten bij aankoop van Windows
(in de computerwinkel), dan bij aankoop van een internet-abonnement.
Dat geeft pirate-Windows-gebruikers dan nogmaals een argument om ofwel
een legale versie van Windows te gebruiken, ofwel op zoek te gaan naar
een alternatief... :-)

GH

--
:wq