[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Feb 3 17:45:14 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 04:13:31PM +0100, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> Hang sancties aan het besmet raken met een (bekend) virus, en promoot
> virusscanners ja.

... en training in veiligheid op het Internet en bewustwording van de FLOSS
alternatieven.

> Maar als ik op wat voor reden dan ook geen virusscanner wil, en er toch in
> slaag om mijn machine veilig te houden (via om het even welke manier) dan
> moet dat kunnen.

... zonder mee te betalen voor een overbodigevirusscanner.

Perfecte samenvatting volgens mij.

(ik zie alleen nog niet hoe je zonder die privacyschending en
 gedetailleerde analyse van al je traffiek waar we het eerder al
 over hadden, zal bewijzen dat jouw machine clean is ?).

Maar hoe vertaal je dit nu naar een concreet voorstel dat een politicus,
die iets concreet aan een reeel probleem wil doen, voor een publiek dat
voor 90% uit personen bestaat die niet zelf de technische kennis hebben
om te weten wat ze anders kunnen doen dan een virus scanner installeren,
kan aankondigen en implementeren ?

Peter