[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Wim De Smet fragmeat at yucom.be
Thu Feb 3 19:04:19 CET 2005

Onno Timmerman wrote:

> Ward Vandewege schreef:
>
> <knip>

> <knip>
>
> Ik zal kijken om die morgenochtent te versturen.
>
> Ik wil ook de gemeenschap oproepen om op een positieve manier samen te
> werken met Philippe. Het is geen geldkloperij... Hij staat open voor
> de alternatieven maar weet dat 95% met Windows werkt die geen idee
> hebben hoe zich te beveiligen tegen alle digitaal onheil. Eigenlijk
> weten dat zelfs de besten onder ons niet altijd.  Enfin,
> Openstandaarden mailinglist krijgt steeds meer aandacht van
> [...]
Mijn samenvatting van het probleem: men verplicht mensen toch ook geen
condooms te dragen omdat ze anders een dodelijke ziekte kunnen oplopen?
Dit terwijl AIDS en dergelijke veel erger zijn dan met een computervirus
te maken te krijgen en de kost aan onze economie nu niet bepaald kleiner
zal zijn (gezondheidszorg etc, denk ik). Wat men wel doet is
informatiecampagnes lanceren over allerhande onderwerpen en het gebruik
van een condoom actief promoten. Ik denk dat dit een heel goede analogie
is voor het antivirusprobleem.

mvg,
Wim