[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Ward Vandewege ward at pong.be
Thu Feb 3 21:26:29 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 06:51:22PM +0100, Mattias Campe wrote:
> Let hier op de ISP Speakeasy, een Amerikaanse Internetprovider die
> besloten heeft om een aangepaste versie van Firefox 1.0 aan te bieden!
> Zie het bericht op
> http://www.linuxbelgium.net/nieuws/read.php?id=813aef0e19b24bcd6f32602c42e0aca1
>
> Als Speakeasy dat kan, dan kan een Belgische provider dit ook me dunkt...

Ja. Maar je moet wel goed beseffen dat Speakeasy een buitenbeentje is; een
kleinere speler op de Amerikaanse markt, die bewust mikt op gebruikers die
technisch goed onderlegd zijn. Ze zijn relatief duur vergeleken met de grote
operatoren (Verizon, Earthlink, etc), maar je mag WEL servers draaien, en er
worden geen poorten geblokt, ze ondersteunen WEL Mac en Linux, hun helpdesk
valt niet achterover als je de woorden 'traceroute' of 'routing' of zo in de
mond neemt, etc. Het zijn dus techies. Al die ambetante restricties die ISPs
vaak opleggen uit commerciele overwegingen zijn afwezig bij Speakeasy. Je mag
zelfs je DSL delen met je buren, da's voor hen geen enkel probleem.

Om maar te zegegn dat Speakeasy dus geen typische ISP is, en dat het me dunkt
nog wel efkes zal duren voor we andere ISPs Firefox zien aanbieden...

mvg,
Ward.

--
Pong.be         -(    "a loveable, cuddly, stuffed penguin sitting down    )-
Virtual hosting -( after having gorged itself on herring." -- Linus about  )-