[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Fri Feb 4 18:06:26 CET 2005

On Fri, Feb 04, 2005 at 05:20:13PM +0100, Luc Stroobant wrote:
> Ik begrijp dat soort voorstellen echt niet. Het zal ongetwijfeld gemaakt
> zijn met de beste bedoelingen, maar getuigt echt wel van serieus gebrek
> aan praktijkkennis. Ik erger me daar mateloos aan.

Ik heb de hele thread gevolgd, en ik zie dezelfde oplossingen voor de
*lange termijn* steeds terugkeren en sta er ook volledig achter:

* betere opleiding gebruikers
* meer inzet van FLOSS

Maar, ik heb op de hele thread nog weinig alternatieve voorstellen
gezien die op *korte termijn* (in 2005) het probleem zullen aanpakken.
De enige die ik zie, zijn:

* op korte termijn Firefox, Thurnderbird, OO.o gaan promoten (ook op Windows).
* de mensen de hint geven zelf een gratis virusscanner te downloaden

Zien jullie nog andere ? Zijn deze tegenvoorstellen zwaar genoeg om het
voorstel van De Coene te vervangen ?

Peter

--
Peter Vandenabeele