[Openstandaarden] [persbericht] Nederlands parlement neemt motieaan om softwarepatenten te stoppen

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Sun Feb 13 11:14:27 CET 2005

On Sat, 12 Feb 2005, Ward Vandewege wrote:

> Prima brief - helder en goed onderbouwd met veel bronnen. Jammer van de

Vond ik ook!

Alleen de vergelijking van een programma met een howto vond ik een niet zo goed
voorbeeld omdat dat onduidelijk kan zijn voor een niet-kenner.

Alternatief kan je vergelijken met kookrecepten: auteursrecht beschermt je
tegen het copiëren van je recepten, patenten geven je een monopolie op een
hele klasse van gerechten (e.g. `soep') of op bereidingswijzen (e.g. `braden'
of `gratineren').

Of heeft er iemand een betere vergelijking? RMS vergelijkt meestal met
muziekpartituren.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds