[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Peter Dedecker Peter.Dedecker at UGent.be
Thu Jan 6 21:58:52 CET 2005

Citeren "cobaco (aka Bart Cornelis)" <cobaco at linux.be>:

> [...]
> - het marktaandeel van IE enorm aan het dalen is (ze hebben tussen de 5% en
> 20% verloren sinds juni afhankelijk van wie je gelooft, Balmer hield het op
> 6% in een interview van een paar weken geleden)
> - het feit dat zowel SANS, als CERT, als tal van anderen aanraden om wegens
> veiligheid geen IE te gebruiken
> - iedere IE met een administrator die weet wat hij doet (dus alle IE's op
> bedrijven, overheidsdiensten, ...) ondertussen ActiveX uitgeschakelt hebben
> (aangezien je anders door het een na het ander veiligheidsprobleem hebt)
> vindt ik dit zowieso een uiterst zwak argument.

Dat zou idd een enorm zwak argument zijn.

> Afgezien daarvan is het 'we schrijven de website voor IE'-standpunt nu net
> een van die dingen waartegen we als openstandaarden.be dienen te reageren,
> een website dient geschreven te worden conform de W3C standaarden (omwille
> van op deze lijst welbekende redenen, die ik hier even terzijde laat).

In de brief staat zowel het veiligheidsaspect vermeld, als het feit dat men
"windows en IE" moet gebruiken en andere gebruikers dus in de kou blijven staan.
 Hoe kan het beter verwoord worden?

--
Peter Dedecker                      VTK Gent vzw
Studentenvertegenwoordiger          J. Plateaustraat 22 - Gent