[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Peter Dedecker Peter.Dedecker at UGent.be
Thu Jan 6 23:05:48 CET 2005

Citeren "cobaco (aka Bart Cornelis)" <cobaco at linux.be>:
> Feit: De DONNA-FAQ bevat een aantal grove onwaarheden, en geeft verder blijk
> van erg naive kijk op ICT.
>
> Wat betreffende de onwaarheden (o.a. WMA-DRM aantoonbaar beter beschermt dan
> de andere DRM oplossingen/niet DRM-muziek) zijn er twee mogelijkheden:
>
> 1. Als ze zich bewust waren van de onwaarheden in de FAQ dan waren ze aan
> het liegen en mogen we dat ook zo noemen (vindt ik).
>
> 2. Als ze zich niet bewust waren van de flagrante onjuistheden dan moeten we
> ons toch ernstig vragen stellen bij het proces dat toelaat dat op basis van
> [...]

Ik heb iets dergelijks in de brief gegooid, maar vind het nogal grof verwoord.
Ik weet niet of iedereen zich daarin zal kunnen vinden, maar voor mij is't wel
goed.

Verder nog een vraag: wie verstuurt deze brief, wanneer en naar wie?  Ik wil
gerust versturen, maar moet dan wel een adressenbestand hebben.

--
Peter Dedecker                      VTK Gent vzw
Studentenvertegenwoordiger          J. Plateaustraat 22 - Gent