[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Peter Dedecker Peter.Dedecker at VTK.UGent.be
Thu Jan 6 23:37:23 CET 2005

Volgens mij ben je vergeten de list in CC of To te zetten, daarom geen
geknip van mijn kant.

cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:

> En wordt prompt na installatie uitgezet door alle competente sysadmins (dus
> in ongeveer alle niet-thuis installaties) aangezien je de laatste jaren (en
> nog steeds) het ene na het andere lek kreeg met als 'tijdelijke workaround
> in afwachting van een eigenlijke fix' -> "schakel ActiveX uit".

Dus is het geen standaardinstallatie meer.  Ik vrees dat het bij de
meeste mensen thuis ook nog altijd zo is hoor.

OK, de betere configuraties, gedaan door ofwel veiligheidsbewuste mensen
of degelijke sysadmins zijn veiliger en zonder ActiveX.

> in hoe men met een standaard windows (evt SP2) installatie geen gebruik kan
> maken hiervan.
>
> SP2 geeft je met die balk een handige manier (die door de meeste mensen over
> het hoofd gezien wordt in mijn ervaring) om de standaardconfiguratie te
> veranderen. Ja je kunt er dus  gebruik van maken, maar niet in de
> standaardconfiguratie.

Ja, sorry, ik weet niet wat die balk precies zegt.  Zegt hij "gelieve de
standaardconfig te veranderen" of zegt hij "wilt u ActiveX voor deze en
enkel deze website inschakelen?"  Ik vermoedde het tweede, waardoor een
ja-antwoord (wat nog altijd binnen de standaardconfig valt) voldoende is
om aan de muziek te kunnen.

--
Peter Dedecker                      VTK Gent vzw
Studentenvertegenwoordiger          J. Plateaustraat 22 - Gent