[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Fri Jan 7 10:55:10 CET 2005

On Thu, 6 Jan 2005, Herman Bruyninckx wrote:
> On Thu, 6 Jan 2005, Vansnick Rudi wrote:
> [...]
>
> Ik denk dat je hiermee een perfect antwoord formuleert op de vraag "wie
> verstuurt": ik denk dat het een gezamelijke brief moet zijn van
> OpenStandaarden.be, softwarepatenten.be en ISOC (en misschien nog andere,
> uit de "consumenten-sector"), omdat dan al onze bezwaren
> "gedekt" zijn door een identificeerbare organisatie: standaarden,
> beveiliging, open internet, patenten, gebrek aan vrije markt competitie, ...

Test Aankoop? Tegen koppelverkoop PC+OS mogen ze dan wel nog steeds geen
bezwaren hebben, maar tegen DRM en beperking van fair use zijn ze wel, getuige
hun lopende rechtzaak (in beroep) tegen de grote platenfirma's i.v.m.
copieerbeveilitgde CDs vs. heffing op blanco dragers.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds