[Openstandaarden] Open brief aan de VRT (korte, niet-technische versie)

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Fri Jan 7 14:03:34 CET 2005

Gegroet,

> Maar eigenlijk hebben we daar geen cijfers over.  Op een iPod kun je ze iet
> afspelen, maar op bijna alle andere wel.  Al die supermarkt promoties zijn
> MP3 spelers met wma mogelijkheid.  Of zou dat WMA zijn zonder DRM???

Bijna alle speler die ik ken kunnen inderdaad wel WMA aan; maar niet
play-for-sure.

Voor een lijst van speler die dit wel aankunnen, surf maar eens naar
"http://www.playsforsure.com/

> Kosten zowel iTunes als FRS niet 0.99?  Al zit je bij FRS wel met die
> transactiekost.  Ik weet niet of iTunes die ook vraagt.
Doet ze niet.

Nadeel is wel dat je enkel kunt betalen met kredietkaart (dus geen 0900
nummer); maar -aan de andere kant- biedt ITMS ook wel nog de
mogelijkheid om te betalen via paypal.

> Het hele idee lijkt mij dat de VRT een partner zoekt die muziek verkoopt en de
> VRT een percentje geeft.  Aanders heetf het toch helemaal geen zin om naar
> winkels te linken?  Iedereen kan de lijst nummers bekijken op de site en dan
> bij iTunes die nummers bestellen.

Wel, dit is inderdaad één van de kritische vragen t.o.v. de VRT. Werd
zij betaald om ENKEL de FRS te kiezen of was dat gewoon een keuze uit
"gewoonte". (ik bedoel: je kiest toch altijd maar één partner voor dit
soort zaken, is allemaal veel gemakkelijker).

> Tijl
Cheerio! Kr. Bonne.