[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Thu Jan 13 09:07:19 CET 2005

patrick coeman wrote:
> Dat vinden ze ervan op het kabinet van Freya VDB... Mijn vraag was
> waarom een GSM + abo koppelverkoop was en PC + software niet.
>
> /Mijnheer Coeman
>
> Gelieve ons te verontschuldigen voor dit laattijdig antwoord.

<knip>

> Het is echter geoorloofd gezamenlijk tegen een totale prijs producten of
> diensten aan te bieden die een geheel vormen. De verkoop van een
> computer (hardware en besturingsprogramma) valt onder de toepassing van
> dit artikel.

Misschien eens aan het kabinet vragen wat het verschil is tussen een GSM
met prepaid SIM-kaart verkopen en een PC met OS? Het eerste mag men niet
verkopen, het tweede mag wel.

Men argumenteert weleens dat je met een PC zonder OS niet veel kan doen
en dat die daarom samen mogen verkocht worden. Wel, met een GSM zonder
SIM kaart kan je ook zo goed als niks doen. Waarom mag die GSM niet
gebundeld met een SIM kaart verkocht worden en die PC wel met Windows,
vraag ik mij dan af...

Luc