[Openstandaarden] thuis kopie

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Wed Jan 26 13:26:11 CET 2005

On Wed, Jan 26, 2005 at 01:16:40PM +0100, Onno Timmerman wrote:
> Waarom zouden we de thuis kopie mogelijkheid moeten laten bestaan?
> (kopie?ren in priv? sfeer)

IAMAL :

Ik zie al direct een aantal logische redenen:

* de "technische back-up" copie. Als 1 CDROM fysisch kapot gaat, dan
  heb ik wel betaald voor een "eeuwig" gebruik van die content (bijv.
  muziek, PS2 game, een computerspellejte, een DVD, ...). En die dingen
  gaan kapot, zeker in mijn huis, met kids die gewoon all CD's door
  elkaar stapelen ...

* als ik 2 CD spelers heb in huis (living en keuken), dan wil ik toch
  wel niet de CD zelf de hele tijd moeten migreren. Of als in thuis en
  in de auto (maar niet op't zelfde moment) naar een muziek CD wil
  luisteren. Maar dan is er wel ergens de verwachting dat ik die 2
  niet tegelijk ga gebruiken ... (soort van "1 site license" !=
  "1 seat license").

Peter