[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Mon Jan 31 01:05:01 CET 2005

On Sun, Jan 30, 2005 at 07:45:46PM +0100, Sander Devrieze wrote:
> Een simpele vraag zou ook kunnen zijn: "Bij welke provider zijt gij?" <lijstje
> met providers in Belgi? dat gedownload wordt van het internet om up-to-date
> te zijn> en een optie "andere/manueel". En dan moeten die providers enkel nog
> een Jabberserver draaien ;-)

Dit lijkt me een werkbaar voorstel. Internet Service Providers hebben nu
ook al een practice om user ID's te beheren (misschien niet perfect,
maar toch met een redelijk succes) en dan is er tenminste al niet meer
dat "kruisbelang" waarbij een fabrikant van Closed Source SW ook de ID's
beheert en er dan natuurlijk voor zorgt dat die vooral met zijn
betalende SW samenwerken.

Als het runnen van msn geld opbrengt via reclame (en niet geld kost,
zoals ik eerst dacht), dan is dat misschien wel een werkbare business
proposition. We stellen aan Telenet en co mooie applicaties voor (met
network games etc.) die met jabber over hun netwerk kunnen draaien en
dan kunnen ze zelf die commerciele signatures eronder zetten en daar
reclame inkomsten op innen. Daarmee verdienen ze dan ook de kost van
die servers en de bandbreedte terug. Maar we moeten ervoor waken dat
ze zich dan aan een open protocol houden en niet weer zelf
"verbeteringen" gaan invoeren.

Peter