[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Curd Delsemme curd.delsemme at lille.be
Mon Jan 31 16:19:49 CET 2005

Als informaticus bij een gemeentebestuur ben ik al in contact gekomen
met die nieuwe elektronische identiteitskaarten. En ik moet hierbij toch
even vermelden dat de certificaten bij kinderen vanaf 12 jaar niet
worden geactiveerd. Dat kan in principe pas als je 18 bent en je
handtekening rechtsgeldig wordt. Nu het kan wel hoor, maar er zijn in
elk geval al een boel kaarten vertrokken zonder certificaten. Bijgevolg
zijn er dus jongeren onder de 18 die de electronische mogelijkheden van
hun kaart niet kunnen gebruiken. Dus ook niet als ID om te chatten ...

Met vriendelijke groeten,

Curd Delsemme
Verantwoordelijke IT & GIS
Gemeente Lille