[Openstandaarden] Richtlijn voor softwarepatenten van tafel geveegd

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Fri Jul 8 13:48:24 CEST 2005

On Thu, Jul 07, 2005 at 07:01:00PM +0200, Bert Vermeulen wrote:

> Weet iemand wie de 14 MEPs waren die ja gestemd hebben? Het interesseert
> me vooral of er belgen tussen zaten, maar om een of andere reden kan ik
> geen voting records vinden.

Alle aanwezig BE en NL EP-leden hebben voor de verwerping gestemd.
Voor België blijft de enige openlijke voorstander van softwarepatenten
Marianne Thyssen (CD&V), die in het voorafgaande debat én in de Tijd
nog eens duidelijk liet verstaan dat ze softwarepatenten wil.

En zoals Mark al zei: er waren ook mensen die tegen deze verwerping
waren en volledig aan onze kant stonden

Waren zeer behulpzaam in onze strijd: SP.a, Groen! (en de hele groene
fractie in het algemeen), NVA, Dirk Sterckx (VLD)

't Is dat je het weet voor de volgende verkiezingen :-)

--
Met vriendelijke groeten,
Dieter

Homepage: <http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/>
Bescherm innovatie tegen softwarepatenten! --> http://www.softwarepatenten.be/
tel. BE: +32 (0)499 16 70 10 --- tel. NL: +31 (0)6 275 879 10