[Openstandaarden] [OT] e-id (nog eens)

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Jun 16 11:56:12 CEST 2005

On Wed, Jun 15, 2005 at 08:11:34PM +0200, Kristoff Bonne wrote:
> Gegroet,
>

> Het spijt me om even een redelijk "off topic" bericht te schrijven in
> dit forum, maar ik zou eens een klein vervolg willen schrijven op de
> discussie over de "e-id" kaart die hier in maart in de ML gevoerd is.

Ik maak niet graag reclame voor een commercieel event, maar deze
discussie bij IT works, zou toch wel veel van deze vragen beantwoorden ...
http://www.itworks.be/event.php?id=EGOVD3&se=programme

Daar komen o.a. Peter Strickx (van Fedict, die sterk geijverde heeft
om zoveel mogelijk code open te kunnen publiceren), een spreker
van RRN, Patrick Van Eecke (mee advies gegeven over de juridische
aspecten), Zetes (verantwoordelijk groot deel van de implementatie),
case study Bornem, en enkele andere commerciele case studies.

Het kost natuurlijk geld om binnen te raken (dus non-Free), maar het
zou wel veel van de hier gestelde vragen over de feiten beantwoorden
(en misschien ook die vraag die toch bij velen leeft ... heeft de
overheid toch ergens een backdoor ingebouwd om er extra informatie
in op te slaan of extra tracking mee te kunnen uitvoeren ... hoe is
de code op de kaart geaudit ... hoe kan ik als burger echt 100% zeker
zijn van wat er echt allemaal op de kaart staat ?).

Nogmaals mijn excuus om te verwijzen naar een betalend event, maar het
lijkt me wel relevant.

Als er iemand van de lezers van deze lijst langsgaat, zou:

* het op voorhand opstellen van een vragenlijst (die we dan ook op
  voorhand aan de presentators kunnen dormailen)
* het schrijven van een gedetailleerd verslag met de antwoorden op
  de vragen

eventueel nuttig kunnen zijn om toch al een aantal basis
onduidelijkheden publiek beanwoord te zien.

HTH,

Peter