[Openstandaarden] [OT] e-id (nog eens)

Stef Hoeben Hoeben.S at zetes.com
Thu Jun 16 20:31:19 CEST 2005

Peter Vandenabeele wrote:

>Ik maak niet graag reclame voor een commercieel event, maar deze
>discussie bij IT works, zou toch wel veel van deze vragen beantwoorden ...
>http://www.itworks.be/event.php?id=EGOVD3&se=programme
>
>Daar komen o.a. Peter Strickx (van Fedict, die sterk geijverde heeft
>om zoveel mogelijk code open te kunnen publiceren), een spreker
>van RRN, Patrick Van Eecke (mee advies gegeven over de juridische
>aspecten), Zetes (verantwoordelijk groot deel van de implementatie),
>case study Bornem, en enkele andere commerciele case studies.

> [...]

Eventjes de aandacht vestigen op
http://www.esat.kuleuven.ac.be/~decockd/wiki/bin/view.cgi/Eid/EidForumTOC

De forum eigenaar, open souce en Linux guru en een van de meest
paranoide mensen
tussen Middelkerke en Maaseik, heeft voor Cosic (crypto groep van de
KULeuven)
consultancy gedaan over de veiligheid van de eID kaart, in opdracht van
de overheid.
Ook de rest van de site bevat interessante info, vooral zijn technical
overview PDf (van
9 MB) en de andere presentaties.

Greetz,
Stef