[Openstandaarden] [OT] e-id (nog eens)

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Mon Jun 20 10:01:53 CEST 2005

On Mon, 20 Jun 2005, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> (cobaco at linux.be) wrote:
> de eid mag van mij best zelf z'n private key generen _als_en_enkel_als dit
> gebeurt:
> - zonder dat ie aan een niet door mij aangestuurt apparaat hangt (waar ik
> zeker van _kan_ zijn dat er niet mee geknoeit is)
> - met software die ik zelf kan controleren op geknoei (vrij in te kijken
> broncode, een binary die bewijsbaar van deze broncode gemaakt is, en een
> hash om aan te tonen dat het ook dezelfde binary is)

Hashes op binaries zijn niet betrouwbaar (cfr. de MD5 collision die ik gisteren
postte), tenzij je de binary _zelf_ hebt gemaakt. Potentieel kan iemand
(intern bij e-ID) dus 2 versies van de firmware maken die dezelfde hash geven.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds