[Openstandaarden] verslag meeting eID 2005-02-26 Brussel

Karim Dahdah karim at doran.be
Thu Mar 3 14:11:38 CET 2005

Kristoff Bonne wrote:

3/ Een laatste mogelijkheid die m.i. zeker moet voorzien zijn is het
feit dat alle "queries" op de kaart gelogd worden in de kaart zelf;
inclusief informatie
- wat precies opgevraagd werd (welke velden).
- een identifitcatie van de terminal die de querie gedaan heeft; en een
identificatie van de persoon (of toepassing) die de informatie opvraagt.

Sorry dat ik er zo wat tussenkom. Ik ben deze discussie op de
achtergrond aan het volgen, en niet echt aan het meediscussiëren.
Ik heb gewoon - een misschien simpele - vraag: hoeveel data kan zo'n
kaart wel bevatten?? Wat indien de kaart vol raakt? Kunnen er dan ook
geen verrichtingen meer gebeuren?
Het idee is heel interessant en bevat een grote "sociale" controle op
het systeem, wat zeker niet onbelangrijk is. Geen enkel digitaal systeem
is namelijk 100% waterdicht, dus moeten er oplossingen bedacht worden om
het "kraken" van gegevens onaantrekkelijk te maken. Bij deze is het
bovenstaande een goede richting...

Greetz,

Karim Dahdah