[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

Ward Vandewege ward at pong.be
Fri Mar 4 16:20:09 CET 2005

On Fri, Mar 04, 2005 at 04:13:44PM +0100, Sander Devrieze wrote:

> Dat zou idd interessant kunnen zijn. Al is het maar dat je een vereniging kan
> opzetten die zich aansluit en die taksen dan op 1 of andere manier kan
> spenderen aan "antitaksactiviteiten"; een soort van ongewenst, trojaans lid
> voor SABAM dus ;-)

Da's nog een andere oplossing, en ik geloof dat dat wel kan. We zouden een
FLOSS vereniging kunnen opzetten die lid wordt van (het software-equivalent
van?) SABAM, en zo een stuk van die heffing binnenkrijgt, zodat we eindelijk
eens wat fondsen zouden hebben om te lobbyen voor _goeie_ wetten... Dan
zouden onze centen gespendeerd aan de cd-met-tax voor een Knoppix cd
tenminste niet naar K3 of Helmut Lotti gaan :)

Ik dacht oorspronkelijk eerder aan een protestactie waarbij iedereen al zijn
rekeningetjes voor cds/dvds zou opsturen naar de betreffende
overheidsinstantie, om de belasting terug te claimen :)

mvg,
Ward.
--
Pong.be         -(  There are only 10 kinds of people in the world. Those  )-
Virtual hosting -(   who understand binary, and those who don't. -- Bear   )-