[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Fri Mar 4 16:44:27 CET 2005

Op vrijdag 4 maart 2005 16:20, schreef Ward Vandewege:
<snip>

> Da's nog een andere oplossing, en ik geloof dat dat wel kan. We zouden een
> FLOSS vereniging kunnen opzetten die lid wordt van (het software-equivalent
> van?) SABAM, en zo een stuk van die heffing binnenkrijgt, zodat we
> eindelijk eens wat fondsen zouden hebben om te lobbyen voor _goeie_
> wetten... Dan zouden onze centen gespendeerd aan de cd-met-tax voor een
> Knoppix cd tenminste niet naar K3 of Helmut Lotti gaan :)

Ik zou mij daarbij dan beperken tot acties tegen dergelijke taksen of
eventueel zelfs acties om het mogelijk te maken voor muzikanten om
CC-licenties ofzo te gebruiken als ze dat zelf willen (maar nu niet altijd
kunnen).

> Ik dacht oorspronkelijk eerder aan een protestactie waarbij iedereen al
> zijn rekeningetjes voor cds/dvds zou opsturen naar de betreffende
> overheidsinstantie, om de belasting terug te claimen :)

Wees gerust; ik heb al een stuk of vijf e-mails gestuurd naar Auvibel :-D

--
Mvg, Sander Devrieze.

xmpp:sander at l4l.be ( http://jabber.l4l.be/ )