Re(2): [Openstandaarden] EU-lidstaten aanvaarden formeel 'beperkte'bescherming van software

wim.stubbe at b-holding.be wim.stubbe at b-holding.be
Mon Mar 7 13:24:00 CET 2005

Mark Van den Borre  (07/03/2005  13:51):

>Waarschijnlijk heb je gelijk, maar toch maar opletten.
>
>Het Luxemburgse voorzitterschap heeft het
>Deense-Pools-Portugees-(Nederlandse?) verzoek de directieve mét stemming
>naast zich neergelegd, hoewel dat niet zou kunnen volgens de geijkte
>procedures.

Dit bleek niet uit het artikel in De Standaard maar ik heb het ondertussen wel
gelezen in de
GVA.
Benieuwd wat de gevolgen van dat naast zich neerleggen zal zijn.

Ik dacht dat het voorstel nu naar het EP moet dat het kan goedkeuren of
volledig verwerpen (of kunnen ze het toch nog
ammenderen?).

Gezien de ondemocratische manier van werken in de Raad hoop ik er toch op dat
het EP zich
voldoende genegeerd zal voelen om het voorstel te verwerpen.

Wim

In software, there is the 0 and the 1, and logic - everything else derives from
there. No to Software Patents.

http://www.openstandaarden.be