[Openstandaarden] verslag meeting eID 2005-02-26 Brussel

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Tue Mar 8 12:04:31 CET 2005

On Di, 8 maart, 2005 10:15, Wouter Verhelst zei:
<snip>

> Kan niet. Het rijksregisternummer zit verwerkt in het certificaat van de
> kaart, dus bij elke crypto-actie die z'n naam waard is, wordt dat
> meegezonden (en kan je rechtstreeks de geboortedatum en het geslacht
> aflezen).
>
> Dat is uiteraard nog geen adres, maar het is wel meer informatie dan wat
> jij suggereert.

Wat ik suggereer is dat die informatie enkel via een overheidsserver zou
mogen gaan. Bv.:
1) Ge probeert aan te melden op zo'n speciale chatruimte.
2) Die zegt tegen uw chatclient: "Neem contact op met een overheidsserver
voor validatie"
3) Client verbindt met overheidsserver en de eID wordt nagekeken.
4) De client geeft de overheidsserver de opdracht om naar
chatuimte at server.be te melden dat "nickname/tijdelijke ID" aan de
vereisten van die kamer voldoet (en dus niet meer!!).
5) De chatserver krijgt dat bericht aan en laat "nickname/tijdelijke ID"
binnen.

--
Mvg, Sander Devrieze.

xmpp:sander at l4l.be ( http://jabber.l4l.be/ )