[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

Steven Noels stevenn at outerthought.org
Thu Mar 10 11:09:08 CET 2005

On 05 Mar 2005, at 18:47, ISOC Belgium wrote:

> In feite is dit de taak van Agoria in zekere zin. Zijn
> vertegenwoordigen
> tenslotte de IT sector.

Sta me toe even te grimlachen. :)

> Er zijn echter wel nog enkele andere organisaties waar die vraag
> gesteld kan
> worden, waaronder het Vlaams Softwareplatform bvb. Desgewenst geef ik
> een
> volledige lijst van alle organisaties.

Ik vrees dat het VSP in hetzelfde bedje ziek is, maar dan iets
subtieler. Er zijn banden tussen het VSP en het WTCM. Ik wil de
discussie niet per sé terug naar de hoek van de SW patenten duwen, maar
WTCM is alvast pro, en ik vermoed dat het leeuwendeel van de VSP leden
ook niet tegen is. In hoeverre het VSP dan kan fungeren als algemene
"auteursvereniging voor SW programmeurs", rekening houdend met de
polarisatie pro/contra patenten, lijkt me geen eenvoudige zaak.

Hm. De kloof tegen tussen de grote SW bedrijven met IP-policy, en de
(vaak kleinere) bedrijven die actief met/rond open
systemen/software/standaarden bezig zijn wordt steeds groter, vrees ik.

</Steven>
--
Steven Noels                            http://outerthought.org/
Outerthought - Open Source Java & XML            An Orixo Member
stevenn at outerthought.org                stevenn at apache.org