[Openstandaarden] De Standaard Online: pdf met DRM

Wouter Vanden hove wouter.vanden.hove at telenet.be
Wed May 11 14:16:40 CEST 2005

Peter Dedecker wrote:

> In hoeverre garanderen ze interoperabiliteit en wat doen ze om die
> interoperabiliteit te vergroten?  Bij mijn weten werkt hun technologie
> met de ebook-PDF-DRM's enkel onder Acrobat Reader onder Windows.  Geen
> linux en mac dus.  Zijn ze van plan daar iets aan te doen, hebben ze
> daarover afspraken met Adobe en hoe ziet de nabije toekomst eruit voor
> die zaken?

"interoperabiliteit garanderen"
"interoperabiliteit vergroten"

Ik vindt dit véél te eufemistisch verwoord. en voor een oppervlakkige
lezer komt het probleem te weinig naar voor.

Je moet het omkeren:

Klopt het dat klanten van de Standaard die deze PDF's willen lezen,
*verplicht* zijn een licentie te kopen van Windows XP omdat het met
niets anders werkt?

wouter