[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Tue Nov 1 18:17:43 CET 2005

On Mon, Oct 31, 2005 at 04:54:16PM +0100, Karim Dahdah wrote:
> Ik heb helemaal geen 3 versies gemaakt, dat was enkel de opdracht... Eén
> css leek me voldoende; in de body-class staat de font-size op 75%, en
> met behulp van javascript kan de grootte van de tekst aangepast worden
> door enkel die class aan te passen.
> - Lap, nu valt mijn eurocent; ik had helemaal geen rekening gehouden met
> browsers (van welk type ook) waar javascript niet geactiveerd is -...

:-) je leest mijn gedachten...

> Klopt het dat bepaalde screenreaders zelf die zwarte achtergrond en gele
> letters genereren?

Dat kan best, maar omdat ikzelf geen Jaws for Windows of Supeernova
gebruik,
kan ik dit niet bevestigen.
Ik ken anders wel iemand mar die is blind en gebruikt dus enkel brailel
en sprak, geen grooteltters/reversescreens enz.

> Of moet je dit via een css creëren?
> Eigenlijk vraag ik me zelfs af waarom het geel op zwart hoeft te zijn;

dat is een klassieker in de problematiek van slechtziendheid, waarom het
zo is weet ik echter niet, daar ik niet slechtziend maar blind ben.

> wat is de achterliggende reden?

Een kwesite van groter contrast, en de kleurcombinatie heeft
waarschijnlijk te maken met wat een oog het beste ziet als je
slechtzidne bent.

Ald0