[OT?] Re: [Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Wed Nov 2 13:22:07 CET 2005

On Wed, 2 Nov 2005, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:

> kan me een verhaal van een jaar of 5 geleden herinneren dat onderzoek had
> uitgewezen dat dit de best zichtbare kleurencombinatie is. Bijgevolg had

Inderdaad, cfr. natriumlampen op de snelwegen (maar daar speelt kostprijs en
lichtopbrengst ook mee).

> men op Europees niveau beslist om alle nummerplaten geel-zwart te maken.
>
> <absurde Belgische politiek>
> was men in Belgie dus begonnen om geel-zwarte nummerplaten te maken, totdat
> een of andere Waalse politicus daar een tegen in opstand kwam omdat dit de
> Vlaamse kleuren zijn, en dat kan natuurlijk niet.

Idem ditto voor de palen van verkeerslichten.

> -> gevolg alle gemaakte geel-zwarte nummerplaten weer vernietigd en belgie
> gebruikt nog steeds wit-rood wat een van de slechts zichtbare combinaties
> was volgens datzelfde onderzoek

Sommige (alleen aanhangwagens?) zijn nu zwart op wit.

> </absurde Belgische politiek>

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds