[OT] Re: [Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

Philip Paeps philip at paeps.cx
Wed Nov 2 15:09:37 CET 2005

On 2005-11-02 12:26:15 (+0100), yves geunes <geunes at evonet.be> wrote:

> De lijst is samengesteld door BCD- lees unizo -, in samenwerking met
> compu at home, vandaar dat er wel dealers op staan die naast  de diepvriezers,
> zonnebanken en hifi centra ook ergens een PC in een hoekje hebben staan,
> maar de kleine PCboer om hoek die niets anders doet dan PC's niet. Hij kan
> wel op die lijst komen, maar moet dat op de een of andere onduidelijke
> manier zelf zien te regelen.

Onder 'Vlaams Brabant' vielen me nogthans een aantal entries op waarvan ik
weet dat ze 'om de hoek pcboeren' zijn en geen zonnebanken en dergelijke
verkopen.  Het zou wel interessant zijn om de exacte criteria te kennen om
op de lijst voor te komen.

> Ik heb een aanvraag lopen, maar heb nog  geen response.

Keep us posted!

> Ik denk dat - gezien de sponsorlijst - OpenStandaarden taboe zijn op de
> peeceefobielijst.

Gezien het in theorie een overheidsproject zou moeten zijn, lijkt het me niet
meer dan normaal dat we dat taboe grondig proberen te doorbreken. :-)

> De meeste dealers die op de lijst staan hebben trouwens geen flauw benul van
> de wereld buiten M$.  Steekproef hier in Noordlimburg: 1 van de 8 kende
> firefox, hun expertise bestaat uit het verkopen van een antivirusdoos.

Room for improvement dus.  Als we allemaal eens twee of drie van die shops in
onze buurt afwandelen met een flyertje over Open Standaarden en een blubje
over Vrije Software, is er meteen wat meer awareness.  Ik zal in Vilvoorde en
Hever beginnen.

 - Philip

--
Philip Paeps                                    Please don't Cc me, I am
philip at paeps.cx                                  subscribed to the list.

  Definition of an elephant:
  A mouse built to government specifications.