[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Thu Nov 10 15:32:42 CET 2005

On Thu, Nov 10, 2005 at 02:39:08PM +0100, Mattias Campe wrote:
> Ook ik vind een vergelijking tussen php en javascript nogal moeilijk:
> soms is het beter php, soms javascript.

Ik begrijp het: in functie van de toepassing is één van de technieken
het meest toepasselijk;

toch wil ik voorbeelden aanhalen, waarvan ik denk dat als heet geen JS
was geweest, toegankelijk was geweest:
- vrtnieuws.net, op hoofdpagina, link genaamd Nieuwsradio:
lynx: alert!: Unsupported URL scheme!
links2: er gebeurd gewoon totaal niets
static versie van links2: idem, er gebeurd niets
elinks: er gebeurd niets

- radio1.be, link genaamd content (frame), content_actua_link.gif
(waarschijnlijk bedoelt om het laatste nieuws te beluisteren):
lynx: idem dan vrtnieuws.net
links2: Luister Live link, want andere (gif) wordt niet getoond):
gebeurt niets
etc.....

Ik kan een wasdraad posten van sites met JS en hun accessibility
problemen die zij veroorzaken:
ik kan en wil dan ook geen JS goed praten, het sluit me uit!
Andere technieken darentegen... en eentje daarvan is precies PHP, als
het goed gebruikt is.

Ald0