[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Mon Nov 21 16:41:45 CET 2005

johan at linux.be wrote:

> Wat mij in het bijzonder ergert, is dat je om bijv. een uitzending van
> Radio 1 van gisteren te herbeluisteren, al minstens javascript, flash
> en iets windows-media achtig nodig hebt.  (En zelfs nadat ik dat
> allemaal geinstalleerd had, werkte het nog niet.  Vind dan maar eens uit
> waar het dan nog aan kan liggen...)

Er zijn wel degelijk mp3 streams, het probleem is echter dat je ze niet
vindt als je niet weet waar te zoeken met Windows. Er is een soort
automatische detectie en die stuurt je alleen naar de mp3 streams als je
Linux hebt. (voor zover ik kon testen toch, maar ik veronderstel dat ze
er vanuit gaan dat als je Linux hebt je zowieso geen wmv kan spelen en
met Windows dat altijd kan...)

Voor Stu Bru levert dat dan bv zoiets op:

http://internetradio.vrt.be/dab/hoeluisteren/pc/help/gebruiksvoorwaarden/stream_41.m3U

en daarin zit dan:

http://mp3.streampower.be/stubru-mid.mp3
http://mp3.streampower.be/stubru-low.mp3