[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Thu Nov 24 10:26:11 CET 2005

Hoi,
sorry maar ik vind dat er 2 zinnen zijn die, op een afstand van enkele
punten en komas, mekaar totaal tegenspreken:

On Tue, Nov 22, 2005 at 11:59:25PM +0100, Dieter Van Uytvanck wrote:

> Het toeval wil dat ik vandaag op een congres over spraak- en
> taaltechnologie, waar iemand van de VRT teletekstredactie sprak. Ze
> gaan wschl. binnenkort alle programma's moeten ondertitelen.

***
>Dat Geert
> Bourgois minister van media is, verklaart daarbij wel iets. Helga
> Stevens zit voor de NVA in het Vlaams Parlement en zodoende komt er
> van die kant veel druk.
***

> Ik vind die aandacht voor ondertiteling zeer terecht, maar evenzeer is
> het belangrijk dat de VRT-sites toegankelijk gemaakt worden, ook voor
> visueel gehandicapten.

En vervang "ook voor visueel gehandiccapten" door:
"voor IEDEREEN"

> Zie bijv. de BBC website, het is zeker
> haalbaar. Als daar extra subsidies voor nodig zijn dan moeten ze die
> daarvoor maar beschikbaar stellen.

***
> Anyway, contact opnemen met de *juiste* mensen binnen de VRT (ik
>neem
> aan dat Yves er kent) lijkt me de beste en meest directe oplossing.
***

of willen we blijven "lobbyen" bij X en Y zoals je 2de zin het
aanhaalt,
of willen wij werk maken van een signaal vanbovenaf,
zoals de eerste zin subtiel bemerkt!

Ald0