[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Fri Nov 25 01:09:33 CET 2005

On Thu, Nov 24, 2005 at 10:26:11AM +0100, FreeAld0 wrote:
> Hoi,
> sorry maar ik vind dat er 2 zinnen zijn die, op een afstand van enkele
> punten en komas, mekaar totaal tegenspreken:

Vind ik niet.

> ***
> ***

Gewoon wat ik gehoord heb van die VRT-kerel. Ik stel vast dat
(zeer directe) politieke druk helpt. De vraag is of we direct naar dat
paardenmiddel willen grijpen op het moment dat een site van de VRT wat
haken en ogen vertoont.

> En vervang "ook voor visueel gehandiccapten" door:
> "voor IEDEREEN"

Akkoord.

> ***
> ***
>
> of willen we blijven "lobbyen" bij X en Y zoals je 2de zin het
> aanhaalt,
> of willen wij werk maken van een signaal vanbovenaf,
> zoals de eerste zin subtiel bemerkt!

Politiek is een lastige omweg, ik kan het u verzekeren, heb het de
afgelopen jaren van dichtbij meegemaakt. Als je gewoon de juiste
techneuten aan kan spreken moet je véél minder moeite doen én bereik
je die mensen ook op een positieve manier.

Lukt die subtiele benadering niet, dan kan je naar het grotere
arsenaal grijpen (lees: de politiek). Maar helaas is de kans op een
deftig politiek debat over open standaarden zeer klein, aangezien
99% van de politici geen zak afweet van ICT.

--
Met vriendelijke groeten,
Dieter

Homepage: <http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/>