[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Mon Nov 28 14:16:25 CET 2005

Ik denk dat ik hier even iets moet rechtzetten om misverstanden te
voorkomen:

On Thu, Nov 24, 2005 at 10:55:56AM +0100, Mark Van den Borre wrote:

> Citaat Openstandaarden.be-opdrachtsverklaring:
>
> "Onze aanpak bestaat uit het aangaan van een constructieve dialoog met
> ICT-verantwoordelijken en managers. We willen hen bewust maken van het
> belang van open standaarden, en hen overtuigen deze ook effectief toe te
> passen. We zijn een groep van onafhankelijke vrijwilligers, en
> gemotiveerd om onze expertise ter beschikking te stellen bij de
> realisatie van deze doelstellingen."
>
> Eerst de technici aanspreken lijkt me vanuit deze beginselen evident.
> Zeker als daar goeie contacten zijn. Zoals Steven het verwoordt: eerst
> [...]

Ik ben *uiteraard* met "praten met mijn buur" begonnen,

maar ik heb de indruk dat er hier mensen zijn die misschien geloven dat
ik gisteren of eergisteren de problemen met VRTse sites heb ontdekt:
niets is minder waar!

Ik ga jullie het E-mail trafiek sparen die plaatsvond tussen 6 december
2004 en 23 augustus 2005, maar dit is de contekst.
Ik hoop dat dit één en ander duidelijker maakt.

Als je dan 1 jaar later ziet hoe de VRT koers ONVERANDERD verder
gezet wordt in de verkeerde richting, dan heb ik persoonlijk totaal geen
zin om nogmaals de zelfde middelen te gebruiken.
Daarmee beweer ik niet dat wat lobbywerk niet zou werken, maar sta me
toe om het Interenet gebeuren bij VRT als 1 groot geheel te zien, en
daar hoort ook 1 en dezelfde oplossing voor iedereen, of je nu blind of
Linux of Mac user bent. Wie dit site per site, ict per ict mgr wil doen
noem ik een uiterst moedig iemand, maar het kan ANDERS ook...

Ald0