[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Tue Nov 29 18:13:52 CET 2005

Op maandag 21 november 2005 16:50, schreef Johan Vervloet:

> Interessant... Maar waar vind ik die dan voor bijv. radio 1? Ik klik op
> `programma's', dan op eender welke programmatitel.  De link ` besluister
> de jongste uitzending' probeert vanalle javadingen te starten, maar dat
> wil hier maar niet lukken.
>
> Ik vind geen links naar mp-3-bestanden :(

Voor Radio1 kun je in http://internetradio.vrt.be/XML/OD_ini_11.xml een lijst
bestanden vinden. Er is zo'n bestand per radioprogramma. In dat bestand staat
onderandere waar de mp3's te vinden zijn. (De mp3's staan op
http://mp3.streampower.be)

In http://internetradio.vrt.be/XML/BrandList.xml kun je zien wat de bestanden
voor de andere radiozenders zijn.

Op basis van die XML-bestanden heb ik vorig jaar een lijst van alle ondemand
mp3's opgesteld. Die lijst is intussen wat gedateerd maar aangezien ik nu in
de vrt internetplayer altijd een link krijg naar het mp3-bestand van zodra
hij gedetecteerd heeft dat ik Linux draai, vond ik het niet nodig een nieuwe
lijst op te stellen.  Als anderen daar wel iets aan zouden hebben wil ik wel
eens proberen of m'n scriptje van toen het nog doet.

Tijl