[Openstandaarden] Phenix wet: open standaarden voor Justitie

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Fri Oct 28 21:57:56 CEST 2005

On Fri, 28 Oct 2005, Onegen wrote:
> Toch een klein vraagje. De definitie van 'open standaard' lijkt mij een
> beetje vreemd. Het document met de standaardspecificatie moet gratis zijn?
> ISO-standaarden zijn dan geen open standaarden???  Bizar.

Vele ISO-standaarden m.t.b. ICT hebben een (identieke) Europees broertje bij
ECMA. ECMA-standaarden zijn gratis beschikbaar. Ze sturen[*] je zelfs gratis
een set CDtjes (PostScript en PDF) van hun standaarden als je erom vraagt.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

[*] Een paar jaar geleden was dit toch het geval.
--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds