[Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.be
Sun Oct 30 13:19:08 CET 2005

On Sun, 30 Oct 2005, Luc Stroobant wrote:

[...]
> Mij valt het vooral op dat het lanceren van een Flash only site nogal tegen
> het beleid van de overheid om open standaarden te promoten en te gebruiken in
> gaat.

Vergeet niet dat het Flash-formaat vergelijkbaar is met PDF: gepubliceerd
en zonder juridische achtergrondtouwtjes te gebruiken. Ik denk niet dat we
vanuit OpenStandaarden.be enige commentaar kunnen geven op het gebruik van
Flash op zich. Wel op het feit dat Flash een extra en vermijdbare drempel
is voor vlotte toegankelijkheid.

> Het is positief dat ze er tussen staan, maar misschien had men de gratis
> alternatieven wat meer moeten promoten. Dat zou passen in het idee dat de
> overheid de kostprijs voor PC en internet laagdrempelig wil houden.

Ik denk dat het gratis zijn niet het belangrijkste criterium mag zijn, wel
de kwaliteit. Maar die is moeilijk op een objectieve manier te evalueren,
vrees ik.

Herman

--
   K.U.Leuven, Mechanical Eng.,  Mechatronics & Robotics Research Group
     <http://people.mech.kuleuven.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480

Disclaimer: http://www.kuleuven.be/cwis/email_disclaimer.htm