[Openstandaarden] peeceefobie.be - enkele bedenkingen ...

ISOC Belgium isocbe at isoc.be
Sun Oct 30 17:00:38 CET 2005

Toch blijven we het erg vinden dat de overheid organisaties, die dagdagelijks
trachten de promotie van een veilig, stabiel en toegankelijk "Internet
voor iedereen" na te streven, zowel nationaal als internationaal, links
worden gelaten om de één of andere reden. Ook als vertegenwoordigers van
de W3C standaarden hadden wij zeker een bijdrage kunnen leveren in het
toegankelijk maken van dergelijke projecten. En ik ben ervan overtuigd dat
er nog vele andere organisaties zijn die dit hadden willen doen.

Desondanks onze veelvuldige gesprekken met het kabinet worden wij telkens
opnieuw straal genegeerd. En laat het gezegd zijnde, onze inbreng is steeds
geheel belangeloos (gratis) geweest.

Ook denk ik dat de keuze van een select groepje dealers kwaad bloed zal
zetten bij de niet-opgenomen bedrijven. Zij worden hierdoor afgeschreven
als niet-betrouwbaar, wat naar mijn mening toch wel een ernstige
benadeling is die door de overheid is opgezet. En wat als een
geselecteerde dealer toch in de fout gaat ? Is de overheid dan
verantwoordelijk ? En wat na het project ? Wat als een van de dealers
vanaf nu gaat pronken in zijn reclame met "Door de Federale overheid
aangeraden leverancier"?

Deze en nog vele andere vragen zullen wij in de komende dagen op een speciaal
daartoe opgezette website voorleggen aan éénieder die hierop zijn mening wil
uiten.

Bemerkingen, aanvullingen en adviezen worden bij ons niet in de prullenmand
gegooid.

Rudi Vansnick
Internet Society Belgium vzw
Internationale doelstellingen ISOC sinds 1991 :
"stabiel, veilig en toegankelijk Internet voor iedereen"