[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Karim Dahdah karim at doran.be
Mon Oct 31 16:26:22 CET 2005

Thierry Geers wrote:

> Men heeft op alle niveau's in de regering geld tekort.
> Men zou al veel kunnen besparen met  de site's van e-gov direct goed
> te maken  zonder een versie IE  te   maken en daarachter  een versie
> blindsurfer  en daarachter een versie.....

In het verlengstuk van de huidige discussie over het
peeceefobie-project, had ik graag jullie mening over het volgende project:

Een ruime tijd geleden heb ik in opdracht van De Kamer en De Raad van
State een demo moeten opstellen voor BelgieLex, de kruispuntbank van de
wetgeving (deze demo werd als eerste fase in het project gebruikt, en
staat on line op http://www.belgielex.be/bcl_kbw/nl/ ). In de opdracht
was ook sprake om verschillende versies te maken voor mensen met een
"visuele handicap". Ttz, men wou een normale versie, eentje met grotere
letters en eentje met een zwarte achtergrond. Ik moet eigenlijk toegeven
dat ik helemaal geen zin had om 3 versies te maken (die dan nog eens elk
apart manueel upgedated moeten worden, aangezien de pagina's niet op een
cms zijn gebouwd).
Ik hoop dat de uiteindelijke pagina's gemakkelijk leesbaar zijn voor
alle doelgroepen. Graag jullie kritische opmerkingen, zodat ik hieruit
kan leren voor toekomstige projecten.
Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Karim Dahdah
doran.be (nope, deze website is nog uit oubollige code opgemaakt,
gelieve deze te negeren)