[Openstandaarden] PC en internet tot 41 procent goedkoper

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Thu Sep 8 11:04:01 CEST 2005

On Thu, Sep 08, 2005 at 10:41:29AM +0200, Geert Uytterhoeven wrote:

> Vanmorgen in het radionieuws...
>
> http://www.standaard.be/nieuws/media/index.asp?articleID=DMF08092005_001&snel=1
>
> Iemand enig idee of dit `pakket' software bevat die volledig op Open
> Standaarden berust, of dat het om een sponsoring gaat van een veroordeelde
> monopolist die berucht is voor haar software die niet of slecht gebruikt maakt
> van Open Standaarden?

Geen idee. Volgens die tekst in de standaard kunnen bedrijven nog
offertes maken. 850 euro voor een PC met internetabonnement is
overigens niet bepaald goedkoop. In Nederland hebben ze sinds kort de
SimPC en die lijkt me veel aantrekkelijker:

http://www.simpc.nl/

Draait een aangepaste Gentoo, met OpenOffice etc. bijgeleverd. En is
nog volledig geruisloos ook.

Misschien kunnen we dat concept suggereren aan de initiatiefnemers?

--
Met vriendelijke groeten,
Dieter

Homepage: <http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/>