[Openstandaarden] Re: Betr.: afprinten

Stefan Goethals stefan at zipkid.com
Tue Sep 20 11:09:47 CEST 2005

David Bonnevie wrote:
> Beste,
>
> Bij een volgende restyling van onze website gaan we de mogelijkheid
> bieden om aangevinkte cv's te exporteren naar (bv) MS Office
> applicaties. Op die manier kan men bv. ook beslissen hoe deze moeten
> uitgeprint worden.

Hallo,

Dit klinkt heel leuk maar.....
Wat met de vele mensen die zich geen MS Office kunnen (of willen)
veroorloven? De wereld is VEEL groter dan het Microsoft emperium en de
rest mag door een instelling als de VDAB die ALLE Belgen/Vlamingen moet
kunnen helpen zeker niet in de kou gelaten worden. Een veel betere
oplossing dan Word is daarom bijvoorbeeld een Open Bestandsformaat zoals
pdf. Daarbij kunnen jullie dan de optie geven om alle kandidaten na
elkaar of elke kandidaat op een eigen pagina te ontvangen.

Ik zend een copij van deze mail naar de OpenStandaarden.be maillijst
waar over dit soort onderwerpen constant ge-brainstormd wordt. Misschien
kunt u de site http://openstandaarden.be/ eens bezoeken om wat
interessante en constructieve ideeen op te doen voor de restyling van
vdab.be. U kunt zich ook inschrijven op de maillist om mee te doen aan
de discussies over Open Standaarden in digitale communicatie, waarin u,
als webmaster, een zeer belangrijke rol speelt.

Met vriendelijke groeten,

Solange De Naeghel & Stefan Goethals.