[Openstandaarden] Overheid kiest radicaal voor Open Document-formaat (ZDnet)

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Fri Jun 23 21:05:41 CEST 2006

Op vr, 23-06-2006 te 16:08 +0200, schreef Christophe Strobbe:
> Toen de berichten over Massachusetts in september vorig jaar opdoken
> denk ik dat Accessibility API OpenOffice.org nog vrij onbekend was.
> (Ik kan niet terugvinden sinds wanneer die API 'af' is.)

Onbekend maar niet onbestaande...

[...]
> Naast Java 1.5 moet de gebruiker ook nog op zoek naar de Java Access
> Bridge; gebruikers van MS Office hebben het dan toch stukken
> gemakkelijker.

Ik denk dat het onder Windows ook wel mogelijk is om die Java lib naar
native code te compileren?

En dat MS Office gebruikers het gemakkelijker hebben is niet omdat de
accessibility API van MS zo fantastisch is, maar vanwege de "hacks" die
de fabrikanten speciaal voor MS Office in hun programma (moeten) steken
om het bruikbaar te maken.

--
Jan Claeys