[Openstandaarden] oude wma streams VRT stopgezet

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Wed May 31 11:54:45 CEST 2006

On Tue, May 23, 2006 at 09:20:08PM +0200, Dieter Van Uytvanck wrote:
> http://www.digitaleradio.be/dab/hoeluisteren/pc/nieuws_20060508_internetstreams.html
>
>   Sinds anderhalf jaar zijn alle livestreams en on-demand programma's
>   beschikbaar in het voor iedereen toegankelijke mp3-formaat.

>   Aanvankelijk werden de radionetten enkel gestreamd in het
>   wma-formaat, een audioformaat van Microsoft. Die oude wma-stream
>   worden nu stopgezet.

Nu ze toch af zijn van wma hadden ze evengoed voor het open formaat .ogg
mogen kiezen, in Frankrijk heeft FranceInfo enkele van haar radios in
dit formaat beschikbaar gemaakt, misschien hadden zij er wel voordelen
in gezien, surtotu dat Winamp ook met het ogg formaat ka omgaan, (dat is
een soort free mp3 als ik het goed heb, maar de detail van de licentie
ken ik niet)

Free at ld0 - http://freshmeat.net/projects/blindia