[Openstandaarden] Telenet PCTV ontoegankelijk voor 'alternatieve' browsers

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Sat Nov 4 04:24:45 CET 2006

Op vrijdag 03-11-2006 om 22:58 uur [tijdzone +0100], schreef Mattias
Campe:
> Ik had bij iemand Firefox geïnstalleerd en hij is daar heel tevreden
> over. Zijn enige opmerking was dat hij het spijtig vond dat hij
> Telenet PCTV niet kon gebruiken via Firefox. Je kan het zelf testen op
> http://pctv.telenet.be/ en dan krijg je bij het gebruik van een
> alternatieve browser de volgende boodschap:
>
> Het huren van films en programma's is enkel mogelijk als je gebruik
> maakt het Windows besturingssysteem en van Internet Explorer. Wij
> verontschuldigen ons voor het ongemak.
>
> Systeemvereisten om van de PCTV verhuurdienst gebruik te maken:

> [...]

Daar hebben we met PUB indertijd (paar jaar terug al bijna, IIRC) over
gezeurd, en het komt er op neer dat de "rechthebbenden" WM + DRM
vereisen, wat dus niet werkt buiten WMP9 (en hoger).

Als er gratis films of streams zijn kan je die wel bekijken met de
mplayer-plugin en dergelijke, heb ik gehoord (omdat die geen DRM
bevatten en mits w32codecs geïnstalleerd, vermoed ik), maar zelf geen
ervaring mee.

--
Jan Claeys